Nie musisz być firmą o zasięgu krajowym, aby prowadzić prawdziwą kampanię reklamową! W rzeczywistości, lokalny rynek reklamowy w Polsce jest wart prawie jedną trzecią całego rynku reklamowego. Jeżeli ten rynek jest ważny, to jest on również rozdrobniony pod względem geograficznym, ale również pod względem praktyk. Rzeczywiście, jeśli Twoja firma zdecyduje się skorzystać z reklamy lokalnej, będziesz miał wybór między wieloma mediami, nawet więcej niż w przypadku kampanii krajowej. Czy prowadzisz restaurację, salon piękności, działalność rekreacyjną lub jakikolwiek inny biznes, dowiedz się, który rodzaj reklamy lokalnej pozwoli Ci uczynić swoją firmę znaną.
Ulotki (w miejscach publicznych lub w skrzynkach pocztowych).
Ulotki mają wiele zalet: mogą być produkowane w różnych formatach, z próbkami lub bez. Po wydrukowaniu można je rozdawać bezpośrednio przechodniom, umieszczać na szybach samochodów lub w skrzynkach na listy. Praca jest tania (zwłaszcza, jeśli robisz to sam), a dystrybucja pozwala Ci podejść do klientów, aby Twoja inicjatywa była znana. Oznacza to, że ulotki mogą kierować do małego obszaru, który jest idealny dla lokalnych firm, które nie mają dużego budżetu.
Ogłoszenia w lokalnych gazetach.
Powodem, dla którego ten rodzaj reklamy lokalnej jest tak popularny jest to, że darmowe gazety ogłoszeniowe mają dobry zwrot z inwestycji, z przeciętnym czasem czytania 20 minut. Posiadając 20% budżetu na reklamę lokalną, jest ona najpopularniejsza wśród lokalnych reklamodawców. Niewiele droższe od ulotek, pozwolą Ci dotrzeć do dużej grupy odbiorców na obszarze geograficznym obejmującym kilka gmin.
Billboardy (na ulicy lub w środkach transportu publicznego).
Billboardy pozwalają na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, co jest idealnym rozwiązaniem dla początkujących firm, które dysponują określonym budżetem na start. Skontaktuj się z agencjami reklamowymi sieci transportowych, aby uzyskać indywidualny budżet, ponieważ stawki różnią się znacznie w zależności od gminy. Ten typ ekspozycji polecany jest do restauracji lub lokali rozrywkowych.
Pojazdy w barwach Twojej firmy.
Ta metoda reklamy lokalnej jest niedroga, jeśli masz już pojazd … Nadal trzeba się zgodzić, aby wziąć swój przekaz reklamowy z tobą wszędzie! Ten rodzaj reklamy jest idealny dla lokalnych firm z małym budżetem.
Kampanie reklamowe w mediach lokalnych.
Niezależnie od wybranych mediów (prasa, radio lub telewizja), rozwiązanie to oferuje precyzyjne ukierunkowanie na populację: rzeczywiście, każda stacja lub gazeta zna cechy demograficzne swoich odbiorców. Metoda ta jest bardzo skuteczna, jeśli kierujesz się do określonej grupy docelowej (np. salonów kosmetycznych lub sklepów specjalistycznych), dzięki statusowi prenumeratora mediów lokalnych. Będziesz jednak potrzebował większego budżetu na produkcję przekazu i zakup przestrzeni emisyjnej.